Dlaczego przeprowadzać?
Jak często przeprowadzać?
Czy przeprowadzać przez firmę zewnętrzną?
W czym może pomóc?
Na czym polega?
Dlaczego przeprowadzać?
Aby zoptymalizować wykorzystanie posiadanego sprzętu telekomunikacyjnego,
obniżyć koszty połączeń telefonicznych,
abonamentów i innych opłat stałych,
zoptymalizować koszty organizacyjne wynikające ze stosowanych w organizacji sformalizowanych i niesformalizowanych procesów i procedur.
Optymalizowanie oznacza w tym przypadku osiąganie najefektywniejszych rozwiązań wiążących ze sobą jakość i ponoszone koszty.
Jak często przeprowadzać?
Przy obecnej dynamice rozwoju rynku telekomunikacyjnego,
wskazane jest przeprowadzanie audytu co najmniej 1 - 2 razy w roku.
Czy przeprowadzać przez firmę zewnętrzną?
Okazuje się,
że bardzo często osoby zajmujące się na co dzień zagadnieniami telekomunikacyjnymi w danej firmie,
zajmują się tymi zagadnieniami w sposób dorywczy (nieciągły).
Specjaliści z firm zewnętrznych,
posiadają doświadczenie i wiedzę zdobytą już podczas przeprowadzania audytów w innych organizacjach,
przez co mogą spojrzeć również na konkretne potrzeby danej firmy bardziej obiektywnie,
również dzięki temu,
że nie są związani bezpośrednio ze strukturami danej firmy,
przez co mogą mówić o kwestiach i wskazywać elementy których pracownik audytowanej organizacji nie mógłby poruszać,
ze względu na np.
troskę o swoje stanowisko.
Podobnie jest w dziedzinie księgowości i finansów.
Firmy zatrudniają księgowych i finansistów ale korzystają również z wiedzy i zasobów zewnętrznych specjalistów w tych dziedzinach.
W czym może pomóc?
Może odsłonić i wychwycić szczegóły,
które często mogą mieć duży wpływ na usprawnienie pracy w firmie,
jak również na zmniejszenie kosztów telekomunikacyjnych ponoszonych bezpośrednio przez firmę (np.
zbyt wysokie ceny połączeń) lub pośrednio (np.
koszty ponoszone na skutek częstych awarii mediów dostarczających usługę - kradzieże kabli i infrastruktury).
Na czym polega?
W głównej mierze na określeniu potrzeb Klienta,
które często wynikają z nieuświadomionych problemów i zaproponowaniu pożądanego przez Klienta rozwiązania poprzez:
- określenie celu do osiągnięcia,
poprzez identyfikacje potrzeb,
- poddanie gruntownej analizie sposobu działania firmy i organizacji pracy w aspekcie stosowanych w firmie rozwiązań teleinformatycznych,
rodzaju,
ilości i jakości usług,
taryf i abonamentów oraz związanych z tym kosztów,
- prezentację dokonanej analizy jako stanu wejściowego,
- propozycję działań,
przedstawienie rozwiązań umożliwiających osiągnięcie wskazanego na wstępie celu,
- podjęcie negocjacji z operatorami i dostawcami sprzętu,
w zakresie maksymalnego zwiększenia efektywności jakościowej i kosztowej wyznaczonego celu,
szczególnie w zakresie jakości świadczonych usług i ponoszonych kosztów,
- wdrożenie zaproponowanego rozwiązania.
|